نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار گروه حقوق خصوصی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
2 دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The steps of delivering the goods by its owner to the transportation enterprise and from this person to the consignee in or the costume in the destination is a considerable issue. Sometimes in case of the synchronous liability of the transportation enterprise and the costume, it is required to study the national law and international conventions. In this article, the maritime law 1443, the Hague rules and Homburg and Rotterdam conventions are studied concerning this subject.
کلیدواژهها [English]
10.---------------------- (۱۳۷۳). «کنوانسیون ۱۹۷۸ در مورد حملونقل دریایی «قواعد هامبورگ»»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، دورۀ ۳۲.
11.-------------------- (۱۳۷۷). «کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حملونقل مرکب بینالمللی کالا (ژنو۱۹۸۰)»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، ش۴۱.
12.محمدزاده وادقانی، علیرضا- کاردان، کتایون (۱۳۹۱)، «کنوانسیون روتردام (۱)»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، دورۀ ۴۲، ش۱.
13.------------------------------------ (۱۳۹۲). «کنوانسیون روتردام۲»، فصلنامۀ مطالعات حقوق خصوصی، ش۲.
1.http://iranway.com/fa/rail-association/کنوانسیون-لاهه-یا-هیک
1. Ozbek, Guner – Deniz, Meltem (2011). United nation convention on contracts for the international carriage of goods wholly or partly by sea: An appraisal of the Rotterdam rules, Koc University.
2. Selvig, Erling (1981). “The Hamburg rules, The Hague rules and marine insurance practice”, journal of maritime law and commerce, vol.12, No. 3.
3. Wilson, John F (2008). Carriage of Goods by sea, 7th edition, Longman Press.